Dropshipping – idealny dla „małych”

Dropshipping – idealny dla „małych”

Standardowy model logistyczny sprzedaży, który opierał się na magazynowaniu towarów przed ich dostawą do klienta docelowego, coraz częściej zastępowany jest przez tzw. dropshipping. Model ten pozwala skrócić czas dostawy produktów od producenta (lub z hurtowni) do ostatecznego odbiorcy, dzięki pominięciu sprzedawcy na drodze transportu. Rozwiązanie to ma coraz szersze grono zwolenników na całym świecie, którzy chętnie budują swój biznes w oparciu o dropshipping.

 

Dropshipping

 

Dropshipping to doskonałe rozwiązanie dla małych sklepów (a także firm oferujący produkty o dużych gabarytach lub tzw. produkty luksusowe), które sprzedają towary w niewielkiej ilości. Metoda ta stosowana jest obecnie praktycznie na całym świecie i wciąż nie traci na popularności. Przeniesienie procesu wysyłki towarów ze sprzedawcy na dostawcę, to doskonała metoda redukcji kosztów transportu, a także skrócenia czasu dostawy. Zwykle droshipping znajduje zastosowanie w przypadku sklepów internetowych, które oferują produkty wielu producentów. Dzięki temu rozwiązaniu nie potrzebna jest powierzchnia magazynowa, a właściciel sklepu nie musi inwestować w zakup towarów, które oferuje swoim potencjalnych klientom. W ten sposób możliwe jest przygotowanie mocno rozbudowanej oferty, która wzbudza zainteresowanie kupujących.

 

W przypadku dropshippingu właściciel sklepu płaci dostawcy za towar w momencie, gdy zostanie on zamówiony przez klienta. Wraz z pojawieniem się zamówienia, dostawca otrzymuje informację o rodzaju towaru i adresie wysyłki, który został wskazany przez klienta.