Generacja Y, czyli młodzi na rynku pracy

Generacja Y, czyli młodzi na rynku pracy

Młode pokolenie Polaków uznawane jest za niezwykle kreatywne, ambitne i przebojowe. Osoby z tzw. pokolenia Y (urodzonych po 1982 roku), którzy dorastali w świecie rozwijającej się technologii, bardziej od stałej pracy cenią sobie możliwość rozwoju i realizowania własnych pasji. To właśnie oni zdecydowanie chętniej podejmują ryzyko pracy na własny rachunek niż ich rodzice. Być może to słaba sytuacja na rynku pracy jest dla nich tak motywująca, a może to jedynie chęć wyrwania się spod nacisku osób trzecich?

 Współczesny rynek pracy

 

Współczesny rynek pracy jest niezwykle specyficzny. Z jednej strony obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarki (szczególnie tej skoncentrowanej na nowoczesnych technologiach), a z drugiej coraz trudniejszą sytuację na rynku pracy. Umowy o pracę coraz częściej zastępują umowy cywilno-prawne, a wynagrodzenie przeciętnego obywatela pozostawia wiele do życzenia. Równocześnie otwarte granice w obrębie Unii Europejskiej dają większe możliwości rozwoju, nie tylko osobistego, ale i całych firm.

 Wiedza i doświadczenie

 

Wykorzystując wiedzę, doświadczenie i poczucie własnej intuicji, coraz więcej młodych ludzi stawia na samodzielny biznes. Chcą być niezależni, wolni i przede wszystkim w pełni samodzielnie decydować o swoich zarobkach. Nie wszystkim udaje się wspiąć na wyżyny sukcesu, jednak ci bardziej pomysłowi i kreatywni potrafią doskonale odnajdywać się na rynku pełnym konkurencji. To właśnie oni wiedzą w jaki sposób wykorzystywać nadarzające się okazje i z całą pewnością nie dla nich są etaty i praca na obcy rachunek.