Realny biznes, wirtualna promocja

Realny biznes, wirtualna promocja

Czy znasz powiedzenie „jeśli czegoś nie wiesz, zapytaj wujka Google”? Jak często sam korzystasz z internetowych wyszukiwarek, aby pozyskać informacje na interesujący Cię temat? A teraz pomyśl, kiedy po raz ostatni sięgnąłeś po książkę telefoniczną, gdy zaczął przeciekać kran lub chciałeś zamówić ekipę remontową. Nie pamiętasz? Czyli już wiesz, dlaczego także własny biznes powinieneś promować w sieci.

 

Efektywność działania

 

Na polskich ulicach wciąż można spotkać osoby wręczające przechodniom ulotki informacyjne lub promocyjne, a słupy, przystanki i tablice ogłoszeń wciąż pełne są kolorowych plakatów. Problem polega jednak na tym, że efektywność ich stosowania jest coraz słabsza, a zdecydowana większość tego typu komunikatów, po prostu jest ignorowana. Zdecydowanie lepsze efekty można uzyskać dzięki odpowiedniej kampanii reklamowej widocznej w Internecie. I wbrew pozorom skuteczny e-marketing nie musi być kosztowną inwestycją, która pochłania cały firmowy budżet.

Skuteczny e-marketing

 

Skuteczny e-marketing nie musi być drogi. Musi być jednak odpowiednio przygotowany i zgodny z potrzebami tzw. grupy docelowej. Czasami wystarczy ciekawa reklama umieszczona w portalach społecznościowych lub baner reklamowy na jednym z popularnych serwisów informacyjnych. Należy także pamiętać o pozycjonowaniu stron. Dziś posiadanie firmowej strony www, nie jest już wystarczające. Popularność firm buduje m.in. opinia klientów i skuteczne pozycjonowanie stron, które warto zlecić profesjonalnej agencji. Dobra agencja wystawia faktury tylko za skuteczne działania, czyli wysokie pozycje strony w wyszukiwarkach.